E-mail cím:    Jelszó:   

Ingatlanos dolgok

/ Ingatlanmarketing


AZ IRODA PROFILJA
Az iroda profiljának és piaci területének meghatározása elsődleges fontosságú feladat

Az ingatlanirodák kínálatának böngészése egy rendkívül érdekes, gyakran vicces, és néha megrázó elfoglaltság. A hétköznapi lakáskereső ember (létezik ilyen) számára megrázó. Az avatott szemnek viszont inkább vicces lenne, ha az irodák nem gondolnák komolyan.

Az irodák viszont komolyan gondolják…

A hajdanvolt, szebb napokat látott magyar vicclapban, a Ludas Matyiban volt egy rovat, a Tücsök és bogár, amibe az olvasók idióta hirdetéseket küldhettek be. A legjobbakat (vagy legrosszabbakat, nézőpont kérdése) a szerkesztők megjelentették a rovatban. Ezek valóságos hirdetések voltak, és éppen ezért talán még humorosabbnak éreztük őket.

Hogy rövidre fogjam, egyszer én magam is beleütköztem egy Tücsök és bogárba illő autóhirdetésbe, amely így hangzott: „Zsiguli 1200-as eladó. Ugyanitt kecskegida, 4 db jó áron!!!”

Elgondolkodtam, vajon miken járhatott a hirdető esze, miközben a Lada 1200-as és a kecskegida közötti, elsőre talán nem mindenki számára teljesen nyilvánvaló (ám bizonyára filozófiai jellegű) kapcsolaton rágódott. Talán megjelent lelki szemei előtt az egyszeri újságolvasó, aki egy gyönyörű autóról álmodozik, és a használtautó hirdetéseket böngészgetve meglátja a kihagyhatatlan ajánlatot a 4 db kecskegidával (ráadásul jó áron!), majd biztosan elkezd töprengeni, valahogy így:

„Megnézném én ezt az autót, legfeljebb, ha nem jó, még mindig jó áron juthatok 4 db kecskegidához.”

Talán elképzelte, hogy  micsoda öröm éri majd a kecskegidatenyésztőt, aki éppen kifogyott az összes ötletéből, hogy hol lehetne gidákat találni, és kínjában már a használt autó rovatot is felüti, és pont ott van a megoldás...

Nos, ilyen dolgokat látni az ingatlanosok kínálatában.

Jó, nem ennyire élesen és szembeötlően, de ott vannak az ilyen jellegű furcsaságok.

Belekukkantok egy VII. kerületi ingatlaniroda kirakatába. Látom, van benne kis lakás, nagy lakás, a körúttól jobbra és balra egyaránt, és természetesen egy szántó Nagykovácsitól 5 km-re, meg egy leányfalui panorámás, 2 szintes családi ház.

Elképzelem a nyugdíjas, idős párt, aki betéved az irodába, mert kisebb lakást keresnek, és mivel éppen nem találnak a környéken a számításuknak megfelelőt, a két szintes ház nem kisebb a jelenlegi lakásuknál és egyébként sem tudnák megfizetni, ezért úgy döntenek, majd inkább szántanak, Nagykovácsitól 5 km-re – a szántót kereső földművesek számára pedig mi sem természetesebb, minthogy beugranak a VII. kerületbe kirakatot nézni, hátha van egy jó kis szántó Nagykovácsitól nem messze…

Amikor először láttam ilyen jellegű furcsaságot, azt hittem egyedi esetről van szó, de nagy meglepetésemre ez elképesztően gyakori betegség. Van ennek mindenféle válfaja és formája.

Lehet sokféleképpen megmagyarázni, hogy hogyan kerül egy ingatlaniroda kínálatába egy-egy kakukktojás, de azt lehet látni, hogy sok helyen csak kakukktojás van. (Ez alól talán csak a hálózatban működő irodák a kivételek, ahol szabályozzák a piaci területet.)

Most egy fontos ponthoz értünk, és szeretném, ha valahogy nyomatékot tudnék adni a kijelentésemnek, ezért csupa nagybetűvel írom, felkiáltójellel a végén:

NEM JÓL VAN EZ ÍGY!

Hozzáteszek egy másik kijelentést is, de ezt már csak úgy szerényen, hogy ne érjen sokkolóan a hír:

Ezt másképp kell csinálni.

Látható, hogy még felkiáltó jelet sem tettem a mondat végére, vagyis csak egyszerű kijelentésről van szó, ami azt jelenti, hogy nem kötelező, de ha jót akarsz magadnak, akkor nekiállsz, összeszeded az embereidet és elkezdtek azon gondolkodni, hogy milyen fajta ingatlanokkal is lenne érdemes foglalkoznotok.

Hidd el, hogy nem véletlenül vannak a kereskedelemben különféle szegmensek, olyan területek, amikre a kereskedők specializálódnak. Ez nem csak a kereskedelemre igaz, máshol is érvényes, hogy specializálódni kell, pl. ha valakinek eltörik a karja, nem a fogorvoshoz megy kezelésért.

A hétköznapi világban az emberek meg tudják találni a számukra szükséges árukat, mert a kereskedők specializálódnak. Van, aki műszaki dolgokat árul, van, aki zöldséget, van, aki autót, és még sorolhatnám. Ugyanakkor azt is megfigyelheted, hogy egy Fiat autószalonban egyetlen egyszer sem találsz kombájnt vagy Audit.

A kereskedők specializálódnak, és az ingatlanközvetítőnek is specializálódni kell, ha jót akar magának. Ez az első feladata.

Először el kell döntened, hogy hol és mit szeretnél árulni. Minden más ez után jön.

Akik ezt nem döntötték el, rengeteg hirdetési költséget fizetnek fölöslegesen, többet rohangálnak a városrészek, vagy városok(!) között hiába, és soha nem lesznek olyan ingatlanirodák, akikre azért emlékeznek az emberek, mert tudják, hogy náluk mit lehet kapni.

Ha még nem tetted meg, itt az idő, hogy kiválaszd a piaci területedet és összeállítsd a kínálatodat jó és eladható ingatlanokkal, melyekből nagy haszonnal tudod fenntartani az irodádat.

Ezek jutottak eszembe az iroda profiljának kiválasztásáról, remélem, gondolatébresztőként hasznos felvetésnek érzed magad is.

Ha még érdekel egy-két hasznos felvetés, akkor klikkelj ide, és jelentkezz a tanulmány-sorozatra, amit azért állítottunk össze, hogy az ingatlaniroda vezetőjének, tulajdonosának segítsünk.

Valenczi Pál

 

2009. 11. 16. 01:37:16

Kapcsolódó cikkeink

  1. Fókuszálj a vevők igényeire!
  2. Hosszú távú sikerek kulcsa
  3. Hogyan szerezzünk megbízást
  4. Hogyan bánjunk a vevőkkel
  5. Az iroda profilja (kínálat)
  6. Az ingatlaniroda szolgáltatása
  7. Kapcsolat a közönséggel

Értékeld!
Teljesen haszontalan 4 csillag Nagyon tanulságos 1 csillag 2 csillag 3 csillag 4 csillag 5 csillag


KOMMENTEK (0)

Még nem kommentált senki, légy Te az első!

Regisztráció és/vagy belépés után Te is hozzászólhatsz.



Csúcstechnológia az ingatlanközvetítésben
Ingatlanos dolgok
 
Képzés
 
Esettanulmányok
 
VIP Club
 

 CIKK KERESÉSE


Keresendő szó a címben:


 << vissza a kezdőlapra

 


© 2017 MARKET Home ® | Adatvédelmi elvek | Elérhetőségek