E-mail cím:    Jelszó:   

Ingatlanos dolgok

/ Ingatlanmarketing


HOGYAN SZEREZZÜNK MEGBÍZÁST
Egy ingatlaniroda lakáskínálatának jól eladható, piacképes ingatlanokból kell állnia.

Az ingatlanközvetítés őskorában, amikor még szinte senki nem beszélt megbízásszerzési technikákról, részt vettem egy amerikai tréner ingatlanszakemberek részére tartott tréningjén. Az előadó egy rövid bevezető után kijelentette, hogy olyan módszert fog megtanítani, aminek segítségével az ügynökök megszerezhetik a legkiválóbb megbízásokat, és amikor a szerződésre megszerezik az ügyfél aláírását, már a zsebükben érezhetik a jutalékot...

Ezt a kijelentést felettébb furcsának tartottam, mivel a statisztikák szerint az ügynökök átlagos eladási aránya akkoriban 3-5 százalék körüli volt Magyarországon, vagyis jó esetben 20 megbízásból értékesítettek egyet. (Sajnos ez az arány a mai napig nem változott semennyire.)

Nem sokkal később arról is beszélt, hogy nem csupán megbízásokat kell szerezni, hanem a kizárólagos (exkluzív) megbízások azok, amikkel egyáltalán érdemes foglalkozni.

Így már kezdtem érteni, de hosszabb idő kellett hozzá, hogy a felvázolt technikákat, módszereket teljes egészében megértsem és a külföldi sajátosságokat a magyarországi lehetőségek szerint tudjam kidolgozni úgy, hogy azok elfogadhatóak legyenek, és valós üzleti előnyt hozzanak az alkalmazók számára. Megvallom, hogy magam csodálkoztam a legjobban, amikor a módszer eredményességét megtapasztaltam.

Az első és legfontosabb dolog, amit meg kell érteni a megbízásszerzéssel kapcsolatban, hogy csak akkor, és kizárólag akkor van értelme, ha a megszerzett ingatlan a piacon eladható, vagyis megfelelő ár-értéket képvisel. Egyszerűbben fogalmazva, a potenciális vevők hajlandók megfizetni a kalkulált árát.

Ehhez az ügynöknek el kell érnie, hogy ne a tulajdonos, hanem ő maga, mint ingatlanszakember határozza meg az ingatlan piaci árát, és mindezt az eladó elfogadja. Ezek nélkül értelmetlenség foglalkozni az egésszel, különben olyan lesz az irodád, mint az a bolt, amiben minden nagyon drága, de vevő egy szál se téved be.

Mindez semmilyen összefüggésben sincs a kizárólagossággal, viszont üzleti szempontból igenis nagy jelentősége van. A legrosszabb dolgok egyike, ha rengeteget dolgoztok egy ingatlannal, költesz rá, és mielőtt megtaláljátok a megfelelő vevőt, valaki (vagy a tulajdonos saját maga, vagy egy másik iroda ügynöke) megelőz, és eladja az orrotok elött.

A nyílt szerződések nagy kockázatvállalást jelentenek az irodád számára, két okból is. Az egyik, hogy megelőzhetnek, a másik pedig, hogy ezt az ügynökeid is tudják, és emiatt nem is nagyon foglalkoznak a dologgal, hiszen, ami mindenkié, az senkié.

Mindezek elkerüléséhez szükséges egy megfelelő megbízásszerzési módszer, amellyel hatásosan meg tudja győzni az ügynök az ingatlantulajdonost arról, hogy kellő szakmai felkészültséggel és kompetenciával rendelkezik az ingatlan teljes marketing munkájának elvégzésére, és bebizonyítja, hogy ez a marketing munka a legnagyobb eredményességgel egy exkluzív szerződéses formában valósulhat meg.

Az már csak hab a tortán, ha a bizalom megszerzése mellet képes felstrófolni a munkájának értékét úgy, hogy azt egy extra magas jutalékkal hajlandó honorálni az ügyfél.

Nyilván mindezek elsajátítása nem megy egyik napról a másikra, azonban megéri a módszer megtanulásába fektetett idő és energia, mert a megszerzett üzletek és a munka hatékonysága jóval nagyobb mértékű rekompenzációt biztosít.

Egy tanulmány-sorozatot indítottunk. Jelentkezz a sorozatra és tudj meg többet a hatékony, megbízásszerzési módszerekről!

Valenczi Pál

További infók a hírlevélben. >>






2009. 12. 01. 02:26:17

Kapcsolódó cikkeink

  1. Fókuszálj a vevők igényeire!
  2. Hosszú távú sikerek kulcsa
  3. Hogyan szerezzünk megbízást
  4. Hogyan bánjunk a vevőkkel
  5. Az iroda profilja (kínálat)
  6. Az ingatlaniroda szolgáltatása
  7. Kapcsolat a közönséggel

Értékeld!
Teljesen haszontalan 3 csillag Nagyon tanulságos 1 csillag 2 csillag 3 csillag 4 csillag 5 csillag


KOMMENTEK (1)

Regisztráció és/vagy belépés után Te is hozzászólhatsz.

Görög Zoltán - 2012. 09. 01. 10:31
Nagyon tetszik, viszont ezek a technikák eléggé hagyományos szinten vannak. Olaszországban dolgoztam 8 évet egy ingatlanügynökségnél de a tulaj amerikai volt.
Nyilvános műsort kellene tartanom ahhoz hogy megértség mind azt ami Magyarországon csak egy álom. De ezt nem fogom megtenni :)

Csoda volt az az ember! Rengeteget tanultam tőle :) Imádom ezt a szakmát!
Amerikában a dolgozók 65-70% át teszi ki azoknak akik az ingatlan vagy biztosítási szakmában dolgoznak.



Csúcstechnológia az ingatlanközvetítésben
Ingatlanos dolgok
 
Képzés
 
Esettanulmányok
 
VIP Club
 

 CIKK KERESÉSE


Keresendő szó a címben:


 << vissza a kezdőlapra

 


© 2017 MARKET Home ® | Adatvédelmi elvek | Elérhetőségek