E-mail cím:    Jelszó:   

Ingatlanos dolgok

/ Ingatlanközvetítés világa


VÁLSÁGHELYZETBEN ELKÖVETETT HIBÁK
„Az őrült egy olyan ember, aki folyton ugyanazt teszi,
de mindig más eredményt vár.”

(amerikai szólásmondás)

A hagyományos értékesítés elvei évszázadok óta kiválóan működnek, és mindig, mindenhol működőképesek lesznek ezután is, amíg az ember, ember marad. Az ingatlanértékesítésnek, mint szakmának, ugyanilyen alapelvekkel kell rendelkeznie.

Egy ingatlaniroda életében bármikor bekövetkezhet, hogy bizonyos munkamódszerek, vagy reklám- és marketing-trükkök, amelyeket addig sikerrel alkalmaztak, már nem hoznak olyan fényes eredményt, mint korábban.

Ez vajon azt jelenti, hogy az értékesítési módszerek felett eljárt az idő? Egészen biztosan nem.

A helyzet az, hogy az egyébként valóban működőképes módszereket a legtöbben igen felületesen alkalmazzák, ha alkalmazzák egyáltalán. Ez a felületesség a nehezebb piaci körülmények között bizony, ingatlanirodák halálához vezet.


MI TÁPLÁLHATJA AZT AZ ELKÉPZELÉST, MELY SZERINT AZ INGATLANKÖZVETÍTŐI SZAKMA IDŐNKÉNT VÁLSÁGBA KERÜL?

Egyrészt az alapelvek ismeretének hiánya, másrészt a csökkenő forgalmú piaci helyzetben (válságban) jellemző tétlenség, vagy éppen az átgondolt tervezést nélkülöző cselekvés, azaz a kapkodás.

Ha valami nem működik, könnyű a körülményeket hibáztatni.

Túl könnyű azt mondani, hogy (például) néhány eladó- vagy vevőkezelési módszer már nem érvényes, mert a válság hatására az emberi természet hirtelen gyökeresen megváltozott.

Elismerem, időszakonként utalhatnak jelek arra, hogy komoly változás állt be a piacon vagy a világban, mert a korábban oly jól működő módszerekkel már nem lehet eredményt elérni.

De vajon mit jelent az, hogy a „korábban oly jól működő módszerek”? És mit jelent az, hogy „eredmény”?

Korábban minden rendben ment? Minden tökéletesen működött? Az üzlet tervezhető volt, és a valóság követte a terveket?

Nézz magadba, és keresd meg a választ: „Luxushajó volt a vállalkozásom, amely arra hajózott az üzlet tengerén, amerre csak akart? Vagy evező nélküli, korhadt ladik, melyet átmenetileg a jó irányba sodort az ár?”

Ha voltak sikerek, kinek az érdemei voltak azok? A stabil, megalapozott, profizmusé? Vagy az áré, amely épp a part felé sodort?

Sajnos az emberek válságos helyzetekben sok ostobaságot követhetnek el.

Nem törvényszerű, hogy te is a rossz példák egyike légy. 


A VÁLSÁGHELYZETBEN ELKÖVETETT LEGGYAKORIBB HIBÁK

Úgy lehetne ezeket a hibákat listába szedni, mint egy előre megírt forgatókönyvet, vagy egy önmagát beteljesítő jóslatot:

– az iroda tulajdonosának nincs határozott elképzelése a működést illetően,

– a vakszerencsében, vagy valamiféle „tökösségben” bízva vág bele az üzletbe,

nem tanulja meg a szakmát, az alapelveket, mert nem is tudja, hogy léteznek, vagy azt hiszi, hogy már tudja,

– nem ismeri fel a nehéz helyzetekben rejlő törvényszerűségeket és így nem is kezeli az okokat,

nem vizsgálja ki a helyzeteket, csupán újabb és újabb ötletekkel próbálkozik,

– összevissza kapkod, és közben nem veszi észre, hogy újra és újra ugyanazokat a hibákat követi el,

– „csodatanácsadók” „szuperötleteit” próbálja alkalmazni – akik nem a magyar ingatlanpiac jól menő szereplői –, elfeledve a bölcsességet, mely szerint kibicnek semmi sem drága,

– de mindközül a legrosszabb, amit valaki tehet: ha tétlenül szemléli az eseményeket, és abban reménykedik, hogy a jó szerencse nem hagyja cserben (Vajon egy szakembernek szüksége van szerencsére?).


A PROBLÉMA MEGTALÁLÁSÁNAK ÉS MEGOLDÁSÁNAK GÁTJA
ISMERETEK HIÁNYÁBÓL FAKAD

Egy válságos helyzetben lévő cégben egy dolgot mindenképpen meg lehet állapítani. Mégpedig azt, hogy valami nem működik megfelelően. De hogy pontosan mi is az, ami működésképtelen, azt már nagyon kevesen tudják helyesen meghatározni.

Hogy miért?

Csupán azért, mert a probléma megállapításához át kellene látni, hogy miért váltak elégtelenné a korábban alkalmazott „megoldások”.

Ehhez pedig tökéletesen tisztában kellene lenni a helyes, és minden körülmények között működő eljárásokkal. Több mint valószínű, hogy a probléma nem egy külső körülmény, vagy valamiféle „gazdasági válság”, hanem a professzionális szaktudás hiányának következménye.

A hanyatlás mindig azért következik be, mert nem a stabil működést eredményező módszereket alkalmaztuk.

Természetesen, a dolgok állandóan változnak. És valóban, az ingatlanközvetítés időről-időre másképpen működik, és lehet, hogy többé nem úgy működik, mint azelőtt.

Mindez nem azt jelenti, hogy nincs szükség ingatlanközvetítésre, vagy megszűnik létezni, hanem azt, hogy ténylegesen működő alapelvek mentén, a megváltozott helyzetben, megfelelően kell csinálni.

A lényeg soha nem változik.

A szerencse elmúlásával az üzlet hanyatlik – biztos tudás esetén azonban nincs szükség szerencsére, vagy hitre.

A hanyatlás elkerülhető.

Hogy ne kelljen a válságos időszakoktól tartanod összeállítottunk egy anyagot, amely segít a fent megfogalmazott problémák elkerülésében. Az ingatlanirodákat érintő problémák kezeléséhez, egy hírlevélsorozatot indítunk, amely egy tanulmánysorozattal kezdődik.

Hírlevelünkben később is rendszeres tájékoztatást adunk számodra az ingatlanirodák működtetését érintő témákról.

Valenczi Pál

Jelentkezz a hírlevelünkre! >>



2009. 05. 21. 09:18:22



Csúcstechnológia az ingatlanközvetítésben
Ingatlanos dolgok
 
Képzés
 
Esettanulmányok
 
VIP Club
 

 CIKK KERESÉSE


Keresendő szó a címben:


 << vissza a kezdőlapra

 


© 2018 MARKET Home ® | Adatvédelmi elvek | Elérhetőségek