E-mail cím:    Jelszó:   

Ingatlanos dolgok

/ Ingatlanmarketing


KAPCSOLAT A KÖZÖNSÉGGEL
Létfontosságú kommunikációs formulák
 
A közönségkapcsolatokban minden kommunikáció. Aki nem kommunikál megfelelően, nem ad el. Az ingatlanközvetítésben is minden a kommunikációról szól, ezért ha nem jól kommunikálsz, az üzleted igencsak megsínyli, és bevételkiesés formájában láthatod ennek a kárát.

Észrevettem valamit ingatlanos körökben, méghozzá egy iszonyatosan nagy hibát, ami olyan hatalmas, hogy nagyobbat el sem követhetnének, még ha tudatosan törekednének rá, akkor sem.

Trója maradványai és Pompei hamusírja ezer titkot rejtett, s e rejtélyek megfejtése lerántotta a leplet szakmánk keletkezésének mindeddig tisztázatlan körülményeiről. Valamikor a triász és a harmadkor közötti röpke időszakban bukkant fel a homo mi casa es tu casa, más néven az „ős ingatlanos ember”, aki az első időkben bonyolította az ingatlanok adás-vételét.

Az egyik ősi közgyűlésen kitalálták, hogy mostantól csak oly módon szabad kommunikálni az ügyfelekkel és a potenciális ügyfelekkel, amilyennel visszatetszést váltanak ki, és aláássák az ingatlanosok hitelét.

Természetesen az is lehetséges, hogy őseink ezt nem gondolták komolyan. Talán csak tréfának szánták, vagy valamiféle beavatási szertartásnak. Ennek ma már semmi jelentősége: az ősi virtus divattá avanzsált, és kötelező lett a förtelmes kommunikáció az ügyfelek felé.

Hogy igazán megértsük miért is mondom mindezt, tisztázni szeretném, hogy pontosan mit értek üzleti kommunikáció alatt.

Az üzleti világban és ezen belül az ingatlanközvetítésben is, minden kapcsolat, amely a közönségeddel, ügyfeleiddel, üzleti partnereiddel fenntartasz, mind-mind valamiféle kommunikáció. Mindaz, amit látnak, hallanak, érzékelnek felőled, a kommunikációd része.

Hogyan néz ki a céged logója? Mit írsz a plakátjaidra és hirdetéseidbe? Mit nyomtatsz a névjegyedre? Mi van a kirakatodban? Milyen képet mutat az irodád? Hogyan viselkednek az embereid a lakásbemutatások alkalmával? Mit mondanak, amikor felveszik a telefont? Még lehetne hosszan sorolni a kérdéseket, de a lényeg ugyanaz: ezek mindegyike az üzleti kommunikációd részét képezik.

Nem hagyhatod figyelmen kívül azt a tényt, hogy az emberek annak alapján fognak megítélni, ahogyan bemutatod önmagadat a reklámjaidon, a cégeden és az embereiden keresztül. (Ezt a marketingben közönség-kapcsolatoknak, angolul Public Relations-nek, rövidítve PR-nak hívják.)

Ha nem igazán tudod, hogyan is működnek ezek a kommunikációs módszerek, valószínűleg az aktuális trendeket követed, és lesz, ahogy lesz alapon „tervezed” a közönségkapcsolati kommunikációidat. A legtöbben ezt teszik, és ezt láthatjuk sajnos, szinte mindenütt.

Valaki gondol egyet és kitalál egy elképesztő blőd reklámot. Ezt látva a legtöbben azt hiszik, hogy valószínűleg neki működik, mert különben nem használná, és néhányan elkezdik követni. Ennek hatására egyre többen gondolják azt, hogy valóban működik, és már egész sokan próbálják ki. Persze senkinek sem működik, de a legtöbben úgy gondolkodnak, hogyha a másik így reklámoz, valószínűleg bejön neki. Sok cég akár évtizedekig is alkalmaz teljesen haszontalan módszereket és szinte soha nem veszi észre senki, hogy nem működnek.

Az a baj ezzel, hogy minden rossz és minden helyes kommunikációs módszernek megvan a maga következménye. Javíthatsz, de akár ronthatsz is vele a helyzeteden, vagy magán az ingatlanüzleteden.

Ideális esetben a kommunikációd hatására, az emberek azt gondolják rólad, hogy egy jó ingatlaniroda vagy, és ennek egyenes következménye lesz, hogy neked adják oda a megbízásokat, vagy tőled vásárolnak ingatlant.

Rossz esetben éppen az ellenkezőjét érheted el, mint amit szeretnél. Például, amikor az ügynököd elkésik egy találkozóról és nem viszi magával a megfelelő dokumentumokat, sőt még a modora sem a legjobb, szerinted azt fogják gondolni az emberek, hogy „igen, ez az ügynök nem az igazi, de hát az iroda, ahonnan jött, biztos kiváló, nem beszélve az irodatulajdonosról, aki csakis nagyszerű ember lehet”?

Éppen ellenkezőleg.

Teljesen biztos lehetsz abban, hogy az emberek a negatív tapasztalatukat kiterjesztik az egész cégre, és annak minden emberére.

Mindezek tükrében, nem lenne jó, ha tudatosan irányítanád azt, hogy mikor, mennyit és hogyan kommunikálsz a külvilággal és milyen képet alakítasz ki az emberekben, vagy miről  fogod meggyőzni őket?

Arról van szó, hogy a kommunikációdon, és a közönségkapcsolatokon múlik, hogy mennyire tartanak majd hitelesnek, megbízhatónak a jövőben, és ettől függ, ezen áll vagy bukik, hogy neked adják-e az ingatlanukat megbízásba, vagy rajtad keresztül veszik-e majd meg leendő lakásukat az emberek.

Hatalmas a felfordulás, és komoly harc folyik azért, hogy az ingatlanpiacon az egyes irodák megbízásokat, és vevőket szerezzenek. Ebből a küzdelemből, ami az ügyfelekért zajlik, azok kerülnek ki győztesen, akik a megfelelően hatékony közönségkapcsolati kommunikációt választják.

Jól tudom, a legtöbb ügyfél igencsak nehéz eset. Ezen a piacon érthető is ez a részükről. Az ingatlan adás-vétel jelentős döntés, sokak számára életük legnagyobb horderejű üzleti döntése. Éppen ezért olyan valakit akarnak ebben a tranzakcióban maguk mellett tudni, aki hatásos kommunikációval meggyőzte őket arról, hogy érdemes a bizalmukra.

Az ingatlanbiznisz a kommunikáció tudományának egy speciális ágát képviseli. Nagyon nem mindegy, hogy mit és miképpen kommunikálsz.
Megnyugtatásképpen mondom, a helyes kommunikáció nem bonyolult dolog; az az igazság, hogy meglehetősen egyszerű. Inkább gyakorlati és nem igazán elméleti elemekből kell, hogy álljon. Konkrét és célirányos lépésekkel kell megvalósítani.

Hogy mik is ezek a lépések?

Indítottunk egy tanulmány sorozatot, amely segít számodra, hogy gyakorlati eszközök használatával hatékonyabbá tehesd a kommunikációdat
a jövőben, ezzel növelve ingatlanirodád forgalmát, ügynökeid hatékonyságát.

Valenczi Pál

Ide kattintva jelentkezhetsz a sorozatra. >>


 


2009. 10. 30. 17:46:59

Kapcsolódó cikkeink

  1. Fókuszálj a vevők igényeire!
  2. Hosszú távú sikerek kulcsa
  3. Hogyan szerezzünk megbízást
  4. Hogyan bánjunk a vevőkkel
  5. Az iroda profilja (kínálat)
  6. Az ingatlaniroda szolgáltatása
  7. Kapcsolat a közönséggel

Értékeld!
Teljesen haszontalan 4 csillag Nagyon tanulságos 1 csillag 2 csillag 3 csillag 4 csillag 5 csillag


KOMMENTEK (1)

Regisztráció és/vagy belépés után Te is hozzászólhatsz.

Ledniczki Petra - 2009. 12. 03. 13:13
Miközben olvastam a cikket felrémlettek olyan esetek, amikor a kommunikációm valamelyik eleme nem volt a helyén. Például, mikor nem megfelelő körülmények között fogadtam az ügyfeleket, nem voltam elég elegánsan felöltözve, nem odaillő stílusban beszéltem, nem kellő részletességgel, alapossággal mutattam be a céget és a szolgáltatásaink lényegét, ezek aztán rendre megnehezítették a dolgom. Nagyon várom már a sorozatot, amiből megtudhatom, mi mindenre kell odafigyelni és remélhetőleg ezáltal némi magabiztosságra is szert teszek, mert az már kiderült, hogy ezt csak jól érdemes csinálni, vagy sehogy. A semmi kommunikáció viszont a halál.



Csúcstechnológia az ingatlanközvetítésben
Ingatlanos dolgok
 
Képzés
 
Esettanulmányok
 
VIP Club
 

 CIKK KERESÉSE


Keresendő szó a címben:


 << vissza a kezdőlapra

 


© 2017 MARKET Home ® | Adatvédelmi elvek | Elérhetőségek